Dag 2 - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus Athenen - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus Athenen - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Theseus

Blijf op de hoogte en volg Theseus

05 Mei 2010 | Griekenland, Kreta

We varen richting Kreta; ik, de zes jongens en de zeven meisjes. De kinderen zijn nu aan het slapen, in de kajuit. Maar ik denk niet dat hun dromen heel fijn zijn.

De kinderen worden wakker... Alexander, een klein en mager jongetje, zit ergens in een hoekje te bibberen. Hij bibbert zo van de angst dat zijn kleine, pientere lijfje zo meteen uit elkaar gaat spatten. Ik geef hem een deken en hij kijkt me even hoopvol aan.
'Je bent veilig want ik, Theseus de held, zal jullie redden!'

Als we aankomen, worden de kinderen weer onrustig. We gaan meteen naar het paleis van Minos, de koning van Kreta, en we worden in een rij voor zijn troon geplaatst. Aan beide kanten naast de troon zitten de prinsessen. Eén van hen valt me meteen op; ze blijkt Ariadne te zijn. Na een vreselijke toespraak moeten we het doolhof in. Ariadne komt naar met toen:
'Ik, prinses Ariadne, zal je helpen! ALS je met me trouwt en me meeneemt naar Athene.'
'Ja, ik zal met je trouwen en je zal bij mij in Athene wonen! Maar vertel me eerst: hoe moet ik de Minotaurus doden?'
Ariadne geeft me een touw en zegt dat ik deze bij de ingang moet vast maken. Ze vertel hoe ik in het hartje van het doolhof het Labyrint, waar de Minotaurus wacht op zijn voer, moet komen.
Samen met de kinderen lopen ik langzaam het doolhof binnen.
'Lieve kinderen, luister naar mij! Ik weet wat we moeten doen als we ooit nog onze vaders en moeders willen zien! Wacht hier bij de ingang en ga NIET het doolhof binnen! Ik zal de Minotaurus doden. Wacht hier tot ik terug ben!'
Dus ik volg de route die Ariadne me gewezen heeft. Als ik opeens gerommel hoor voel ik een rilling over mijn rug lopen.
En dan opeens sta ik vlak voor de Minotaurus! Ik kan nog net afremmen voor ik op zijn enorme snuit stap.
Maar de Minotaurus straalt alleen maar rust uit; hij slaapt. Ik haal opgelucht adem maar dat was al te veel geluid; de Minotaurus opent zijn ogen! Door de opkomende paniek, geef ik het beest een enorme knal op zijn stierenkop. Hierdoor staat hij even te suffen en te wankelen en heb ik de kans hem nog een stoot te verkopen. Het beest valt met een klap op de grond en nog voordat hij zijn laatste adem kan uitblazen pers ik het eruit!
Door middel van het touw kan ik de uitweg vinden. Als ik bij de kinderen aankom wilt iedereen juichen en joelen maar ik sus ze; we mogen absoluut geen geluid maken! Ik geef een seintje en Ariadne opent de deur.

Als we eindelijk op de boot zijn besluiten we naar Naxos te gaan, daar kunnen we even uitrusten en daarna kunnen we door varen naar Athene om iedereen te versassen!
Op het strand van Naxos valt iedereen in een heerlijke diepe slaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theseus

Hallo, Ik ben Theseus, de dapperste en stoerste halfgod van Athene. Zo heb ik een keer op heldhaftige wijze de Minotaurus gedood en de arme kindertjes van Athene gered! Hierover en over nog veel meer heldendaden, zal ik in mijn reisverslagen vertellen! Heel veel leesplezier! Theseus

Actief sinds 10 Feb. 2017
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 89304

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 07 Mei 2010

De minotaurus

Landen bezocht: